For at sætte jernbanestrækningen mellem Bremerhaven og Bederkesa i midlertidig drift igen blev foreningen "Museumsbahn Bremerhaven-Bederkesa" grundlagt i 1990. Foreningen havde sat sig en tidsmæssig og tematisk ramme for dette projekt. Mottoet var: "En nordtysk sidebane i slutningen af 1950'erne". Dusinvis af medlemmer gav en hånd med, og adskillige sponsorer støttede projektet. Jernbanestationen i Bederkesa, der blev bygget i 1896, blev indrettet i tidens stil, der blev oprettet en stationsrestaurant, og der blev indkøbt en tilsvarende historisk vognpark og lokomotiver. Sporene, perronerne og signalsystemerne blev også renoveret. Den 30. september 2000 kunne en konduktør i tidstypisk uniform med rød kasket, fløjte og signalklokke for første gang give museumstoget ordre til afgang. Siden da har turene på museumsjernbanen været meget populære blandt utallige jernbaneentusiaster. Den 17,6 km lange rute slutter sig til Deutsche Bahn AG's netværk ved Bremerhaven-Speckenbüttel. Rejsen fortsætter derefter via Bremerhaven-Lehe til Schaufenster Fischereihafen.
Good to know
Openings
Price info
Buchungen sind online möglich.
Egnethed
Schlechtwetterangebot
for grupper
for skoleklasser
for familier
Husdyr tilladt
Senioregnet
for børn (alle aldre)
Andet udstyr/indretning
Toilet
Handicapped accessible WC
Barrier-free access
Payment methods
Accessibility
Directions & Parking facilities
Social Media
License (master data)



