Hvis du går en tur gennem Eckwarderhörne, vil du blive forbløffet over de gamle mure, der stikker ud i Nordsøen. Det er resterne af en gammel anløbsbro. Anløbsbroen blev færdiggjort omkring 1909 og blev brugt af de gamle dampskibe til at lægge til.
Da militæret udstedte instrukser om at bruge færgen og Butjent-jernbanen, når man rejste fra Wilhelmshaven til Bremerhaven, steg trafikken naturligvis markant. Omkring 1910 sejlede de to dampskibe "Eckwarden" og "Dr. Ziegner-Gnüchtel" syv dobbeltture om dagen. For enden af broen var der en bevægelig brosektion med en ponton, så vandstanden kunne udlignes.
I takt med at vandstanden steg, blev det stadig sværere for passagererne at komme i land. En af sluserne blev omdannet til en anløbsbro. Det blev dog også accepteret, at passagererne ikke altid kunne komme tørskoet i land.
I 1956 blev færgelejet helt ødelagt af isdrift på grund af den kolde vinter. Efter den store stormflod i 1962 blev diget i Eckwarderhörne hævet. Det betød desværre, at "Haus Spreen" med jernbanestation og restaurant, adskillige beboelsesejendomme og færgelejet måtte rives ned. Det eneste, der er tilbage, er underbygningen, som stadig står i dag og er populær blandt fotografer. 
Good to know
Payment methods
License (master data)



